Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 22
af Rick Joyner

Bibelske profetiske drejebog for endetiden, har meget at sige om mørket, der bliver mørkere, og Herrens lys og herlighed der bliver lysere. Hvad det bliver for os, bestemmer vi selv.

Det er et bibelsk princip, at vi er så tæt på Herren, som vi ønsker at være. Vi er lovet, at hvis vi søger ham, vil vi finde ham, og hvis vi nærmer os ham, vil han komme tæt på os. Valget af, hvor tæt på Ham vi er, vil bestemme lyset eller mørket i vores liv. Vi vælger.

I Daniel 2, når den lille sten rammer fødderne af statuen, der repræsenterer alle menneskets imperier indtil slutningen af denne tidsalder, begynder statuen at smuldre, men stenen vokser til et bjerg. Bjerge repræsenterer regeringer i bibelsk profetisk symbolik, og denne klippe bliver ved med at vokse, indtil den bliver et bjerg eller regering. Derefter vokser den, indtil det dækker hele jorden. Er det rige, vi lever under, ved at smuldre eller vokse? Dette afslører, hvilken regering vi lever under.

Til en vis grad lever vi stadig under dette riges regeringer, men dette vil blive mindre og mindre, efterhånden som de falder fra hinanden og mister kontrollen. Hvis alt, hvad vi ser, er voksende mørke og traumer, er vores opmærksomhed på det rige, der smuldrer. Når vi bliver født på ny, får vi evnen til at se Guds rige, som ikke kan rokkes og altid vil vokse. Hvis vi bliver født på ny, så burde dette riges lys vokse. Hvis vi kun ser mørket, bruger vi ikke den åndelige vision, vi fik, til at se hans rige, og vi har for meget af vores opmærksomhed på det forkerte område.

I alt for mange af de samtaler, jeg har med kristne, har de en tendens til at være fikseret på det voksende mørke. Hos nogle er det næsten det eneste, de taler om, og jeg hører dem næsten aldrig tale om, hvordan riget vokser i vores tid. Vi skal ikke være uvidende om djævelens planer og hvad han laver på jorden, men vi skal heller ikke være fikseret på dette. Det er et bibelsk princip, at vi bliver ændret til det, vi ser. Mange kristne bliver mere bange og bitre, fordi de bruger mere tid på at se på det voksende onde, end de er på det voksende lys. Det er ikke forkert at vide, hvad der sker i verden, men vi skal have vores opmærksomhed på, hvad Herren gør.

Vi kan også være ret sikre på, at nyhedsmedierne ikke kommer til at dække, hvordan Guds rige nu vokser. De har ikke evnen til at se dette, men hvis vi bliver født på ny, gør vi det. Vi burde bruge meget mere tid på at lede efter, hvad Gud gør end på, hvad djævelen gør. Hvis du ikke ved, hvordan du gør dette, så spørg Herren, hvem der er din Lærer og Hyrde.

Når vi ser Herrens herlighed vokse, ændrer den os til hans billede. Salme 2 fortæller os, at i denne tid, hvor jordens ledere forsøger at afbryde alle bånd til Herren, sidder han i himlen og ler. Han sidder ikke på sin trone og vrider sine hænder i angst for noget, der sker på jorden, fordi han ser og ved, at hans lys vil sejre. Hvis vi ser fra hans perspektiv, vil vi også være af en anden ånd end alle, der er af denne verden, og vi vil befinde os selv godt.

Markerne er allerede høstmodne for dem, der ser. De høster det allerede og spreder håb og lys, hvor end de går. Dette burde være enhver kristen. Hvis vi er bekymrede over, hvordan kirken skrumper næsten overalt, kan jeg fortælle dig, at det er en falsk fortælling. Den sande kirke skrumper ikke, men vokser. Det, der bliver målt af meningsmålerne og dem, der studerer sådanne tendenser, ser for det meste kun menneskets kirke, ikke Guds kirke.

Hvad mennesker har forsøgt at bygge til Gud, er ved at skrumpe ind og vil til sidst forsvinde. Mange af disse – og måske alle – har gjort meget godt og er blevet velsignet af Gud. Men Gud vil velsigne ting, han ikke vil bebo. Velsignede Herren ikke Ismael og gjorde ham også til en stor nation? Faktisk er Ismaels afkom meget større end Isaks afkom, men Isak modtog arven. Ligeledes kan Guds kirke stadig kun være en brøkdel så stor som det mennesket har bygget, men det er denne lille rest, gennem hvilken vi vil se hans herlighed komme.

Til 23
OP